Cercador

Accessibilitat

Declaració d’accessibilitat de la web Connecta’t al voluntariat

La Generalitat s’ha compromès a fer accessibles els seus webs de conformitat amb:

  • el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (en endavant, Reial decret 1112/2018) i
  • el Decret 216/2023, de 5 de desembre, sobre accessibilitat dels llocs web i de les aplicacions per a dispositius mòbils de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic (en endavant, Decret 216/2023).

La present declaració d’accessibilitat s’aplica al web http://atenciociutadana.gencat.cat

Més informació

Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre

sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic

Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 d'octubre

sobre l’accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic

Decret 216/2023, de 5 de desembre

sobre accessibilitat dels llocs web i de les aplicacions per a dispositius mòbils de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic


Situació de compliment

Aquest lloc web és no conforme amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre a causa de les excepcions i/o la manca de conformitat dels aspectes que s’indiquen a continuació.


Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pels següents motius:

Manca de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre:

Càrrega desproporcionada: No aplica.

El contingut no entra dins de l’àmbit de la legislació aplicable:Tot i que s’hi està treballant, el web podria contenir arxius ofimàtics en format PDF, de contingut multimèdia o d’altres formats que no acompleixin tots els requeriments d’accessibilitat.


Preparació de la present declaració d’accessibilitat

La present declaració va ser preparada el 21 de març de 2022.

El mètode utilitzat per preparar la declaració va ser l’auditoria d’accessibilitat externa duta a terme per la consultora en accessibilitat web TOTHOMweb.

Darrera revisió de la declaració: 21 de març de 2022.


Observacions y dades de contacte

Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 10.2.a del Reial Decret 1112/2018), a través de la següent bústia de contacte.

Per exemple:

  • • Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquest lloc web.
  • • Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
  • • Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat del lloc web.

Les comunicacions seran rebudes i traslladades per la Direcció General d’Atenció Ciutadana, del Departament de la Vicepresidència, Economia i Hisenda, com a Unitat Responsable d’Accessibilitat Web en l’àmbit autonòmic.


Sol·licituds d’informació accessible i queixes

Per fer sol·licituds d’informació accessible i queixes (article 12 del Reial Decret 1112/2018) cal accedir al tràmit "Continguts accessibles al web" i seguir la modalitat "Sol·licitar informació accessible o fer una queixa".

Qualsevol persona física o jurídica pot formular queixes relatives al compliment dels requisits del Reial Decret 1112/2018 i sol·licitar informació relativa a continguts que estiguin exclosos de l’àmbit d’aplicació d’aquesta normativa.

Les sol·licituds i queixes es registren conforme als requisits establerts per la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.


Procediment d’aplicació

El procediment d’aplicació recollit a l’article 13 del Reial Decret 1112/2018 es pot iniciar al tràmit "Continguts accessibles al web" a través de la modalitat “Reclamar una sol·licitud” .

Si un cop realitzada una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, no estàs d’acord amb la decisió adoptada o la resposta no compleix amb els requisits de l’article 12.5 del RD 1112/2018, pots iniciar una reclamació per

  • • conèixer i oposar-te als motius de la desestimació,
  • • instar a l’adopció de les mesures oportunes en cas de no estar d’acord amb la decisió adoptada,
  • • exposar les raons per les quals consideres que la resposta no compleix amb els requisits exigits.

També es pot iniciar una reclamació en cas que hagin transcorregut 20 dies hàbils sense haver obtingut cap resposta.


Compromís de la Generalitat per l'accessibilitat

El web de Connecta’t al voluntariat s'ha construït amb l'ànim de facilitar l'accés universal a totes les persones que el consulten independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i del context tècnic d'ús amb què ho fan (tipus de dispositiu, programari, velocitat de la connexió, condicions ambientals, etc.).

Per això, treballem amb l'objectiu d'adaptar tot el web a les recomanacions del Consorci World Wide Web W3C per tal d'eliminar les barreres que dificulten l'accés a la informació i la comunicació. Aquestes recomanacions es concreten en les pautes d'accessibilitat del web WCAG 2.1.

El compromís de La Generalitat de Catalunya és arribar a complir el nivell de conformitat ‘Doble-A’ (AA), tal com exigeixen a les administracions públiques les legislacions europea i estatal.

La Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 estableix les normes que s’exigeixen als estats membres per tal que tots els webs i aplicacions mòbils del sector públic, independentment del dispositiu utilitzat per accedir-hi, compleixin els requisits d’accessibilitat que es recullen a la norma EN 301 549 v2.1.2 (d’agost de 2018), de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa.

La norma EN 301 549 v2.1.2 es basa principalment en les Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, d’agost de 2018. Concretament cal complir el nivell AA. No obstant això, la norma també té altres requisits addicionals, obligatoris i condicionals.

La directiva és d’obligat compliment però no és directament aplicable, per això en l'àmbit estatal s’ha desenvolupat un real decret que desenvolupa l’abast i els requisits, com a mínim. La transposició estatal és el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.




Data d'actualització: 21.03.2022


Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre i amb el Decret 216/2023, de 5 de desembre a causa de les excepcions i la manca de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.


Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pels següents motius:

Manca de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre i amb el Decret 216/2023, de 5 de desembre:

Càrrega desproporcionada: No aplica.

El contingut no entra dins de l’àmbit de la legislació aplicable:Tot i que s’hi està treballant, el web podria contenir arxius ofimàtics en format PDF, de contingut multimèdia o d’altres formats que no acompleixin tots els requeriments d’accessibilitat.


Preparació de la present declaració d’accessibilitat

La present declaració va ser preparada el 21 de març de 2022.

El mètode utilitzat per preparar la declaració va ser l’auditoria d’accessibilitat externa duta a terme per la empresa Viewnext.

Darrera revisió de la declaració: 28 d'octubre de 2024.


Observacions i dades de contacte

Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 16.2 del Decret 216/2023, de 5 de desembre), a través de la següent bústia de contacte.

Per exemple per:

  • • Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquest lloc web.
  • • Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
  • • Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat del lloc web.

Les comunicacions seran rebudes per la Unitat Responsable d’Accessibilitat (URA) de la Generalitat de Catalunya i dels seu sector públic i traslladades a les unitats responsables d’accessibilitat delegades.


Sol·licituds d’informació accessible i queixes

Per fer sol·licituds d’informació accessible i queixes (article 16.3 del Decret 216/2023, de 5 de desembre) cal accedir al tràmit "Continguts accessibles al web" i seguir la modalitat "Sol·licitar informació accessible o fer una queixa".

Qualsevol persona física o jurídica pot formular queixes sobre el compliment dels requisits d'accessibilitat i sol·licitar informació relativa a continguts que estiguin exclosos del seu compliment.

Les sol·licituds i queixes es registren conforme als requisits establerts per la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i seran resoltes en el termini de vint dies hàbils.


Reclamacions

Si un cop realitzada una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, la queixa no s’ha atès o bé si no han rebut una resposta dins del termini de vint dies hàbils establert (article 16.4 del Decret 216/2023, de 5 de desembre), es pot interposar una reclamació davant de la Unitat Responsable d’Accessibilitat de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic per:

  • • conèixer i oposar-te als motius de la desestimació,
  • • instar a l’adopció de les mesures oportunes en cas de no estar d’acord amb la decisió adoptada,
  • • exposar les raons per les quals consideres que la resposta no compleix amb els requisits exigits.

La reclamació es pot presentar a través del tràmit "Continguts accessibles al web" a través de la modalitat “Reclamar una sol·licitud”. La Unitat Responsable d'Accessibilitat ha de resoldre la reclamació en el termini màxim de dos mesos.


Compromís de la Generalitat per l'accessibilitat

El web Connecta’t al voluntariat s'ha construït amb l'ànim de facilitar l'accés universal a totes les persones que el consulten independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i del context tècnic d'ús amb què ho fan (tipus de dispositiu, programari, velocitat de la connexió, condicions ambientals, etc.).

Per això, es treballa amb l'objectiu d'adaptar tot el web a la norma EN 301 549 V3.2.1 de març de 2021 de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa. El compromís de la Generalitat de Catalunya és arribar a complir el nivell de conformitat que estableix aquesta norma o la versió més recent, o la norma harmonitzada que la substitueixi.

La norma EN 301 549 V3.2.1 es basa en els criteris d'accessibilitat de les WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) del W3C (d'agost de 2018) en els nivells A i AA. No obstant això, la norma també té altres requisits addicionals, obligatoris i condicionals.

La  Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 estableix les normes que s’exigeixen als estats membres per tal que tots els webs i aplicacions mòbils del sector públic, independentment del dispositiu utilitzat per accedir-hi, compleixin els requisits d’accessibilitat que es recullen a la norma EN 301 549 que és l’estàndard europeu de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa.

La directiva europea és d’obligat compliment però no és directament aplicable, per això en l'àmbit estatal s’ha desenvolupat un real decret que desenvolupa l’abast i els requisits, com a mínim. La transposició estatal és el  Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.

En l’àmbit de la Generalitat de Catalunya el Decret 216/2023, de 5 de desembre, té per objecte regular els instruments i l'estructura organitzativa necessària per garantir el compliment dels requisits d'accessibilitat digital dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.




Data d'actualització: 21.03.2022